Bild Manhem

Kommande framträdanden: 30 april kl 18 Sandgrundsparken, kl 19.30 Mariebergsskogen; 20 maj kl 16 & 19 Sundstaaulan - Biljetter: 054-19 00 80 scalateatern.com & ticketmaster.se; 29 maj kl 19.30 Herrhagskyrkan

Reklamspot för vårkonserten 20 maj producerad av Glimt.tv

Sångföreningen Manhem bjuder in till storslagen vårkonsert i dubbel upplaga

Publiken bjuds på vårsånger, manskörsklassiker på svenska och norska, operapärlor, humor, Sven-Ingvars hits och mycket mer.

Årets gästartister: Nordic Tenors

Vid besök i Elverum i höstas upplevde delar av styrelsen Nordic Tenors och kärlek uppstod. Tanken att ta de humoristiska och välsjungande tenorerna till Karlstad blev tydlig efter att vi insett hur populära de är i Norge. Utöver storslagen och landsomfattande julturné under ett antal år så fyller Nordic Tenors konserthusen i vårt grannland vid ett stort antal konserter per år och har flera skivproduktioner bakom sig. Manhem med ett 60-tal sångare i tre generationer under ledning av Erik Rynefors är otroligt stolta och glada över att kunna presentera Nordic Tenors i Karlstad och bjuda in till dubbla konserter i Sundstaaulan och utlovar en upplevelse utöver det vanliga.

Varmt välkomna i Vårsolens glans!

På vårkonserten den 20 maj är våra gäster Nordic Tenors från Norge, ett smakprov visas i klippet nedan

Mer info om Nordic Tenors hittar du på deras hemsida www.nordictenors.no

Nordic Tenors performing their version of "Granada" from their show "An evening with Nordic Tenors and the Neumann Strings"
in Grieghallen Bergen september 2012.

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt