Sångföreningen Manhem

Vår & Värme

13 april 2019 kl 16 & 19

Sundstaaulan, Karlstad

Efter stor succé för Jul & Ljus inför slutsåld Sundstaaula så släpper Manhem nyheten & biljetterna till nya konceptet Vår & Värme.

Johan Boding förknippas i Karlstad som ”King of Queen”. I mötet med Manhem & Martin så bjuds publiken på en bred repertoar med allt från egen musik, Ted Gärdestad & Elton John till hårdrock. Utöver Johans gitarrer så utgöres kompbandet av Per-Arne Pettersson på bas samt inte minst av arrangören & pianisten Martin Östergren.

Som vanligt är det Erik Rynefors som leder kören och även producerat konserten (ca 100 min, ingen paus).

Medverkande:
Johan Boding, sång & gitarrer
Martin Östergren, flygel
Per-Arne Pettersson, elbas
Erik Rynefors, körledare

Biljetter: Scalateatern.com 054-19 00 80 & ticketmaster.se

Biljettpris 350 kr inkl serviceavgift

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt