Sångföreningen Manhem presenterar

Jul & Ljus

Sångföreningen Manhem är tillbaka med storslagen, stämningsfull och underhållande konsert.

Julkonsert med Manhem är ett måste för många! Efter flera år av bejublad Julkonsert i välfylld Sundstaaula så är det dags för årets upplaga under parollen Jul & Ljus.

Ett kärt återseende är det för många när pianisten Martin Östergren är tillbaka tillsammans med sin fru Mirjam Charas på violin. Nytt för i år är att Martins syster Lisa Östergren (medlem i The Real Group) förgyller kvällen tillsammans med sin livskamrat Thomas Backman på träblås, och då inte minst Basklarinett.

Som vanligt är det Erik Rynefors som leder kören och även producerat konserten (100 min, ingen paus).

Medverkande:
Thomas Backman, träblås
Martin Östergren, flygel
Lisa Östergren, sång
Mirjam Charas, violin
Per-Arne Pettersson, bas
Erik Rynefors, körledare

Biljetter: Scalateatern.com 054-19 00 80 & ticketmaster.se

Biljettpris 350 kr inkl serviceavgift

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt