Jul & Ljus 2019 >

Pressmeddelande:

Sångföreningen Manhem väljer att ställa in

Vår & Värme Söndag 26 april på Scalateatern

Det är med stor sorg som Sångföreningen Manhem under ett år då man firar 130 tar beslutet att ställa in sina dubbla konserter på Scalateatern i Karlstad söndag 26 april. Det uppskattade konceptet Vår & Värme från förra året skulle i år följas upp med i Stockholm mycket populära KlubbN som gäster. Under rådande förutsättningar med stor oro för spridning av Coronavirus och med 65 medlemmar där många befinner sig i riskzonen kan inte repetitionsarbete bedrivas. Utöver omsorg om sångarbröder i kören så vill inte Sångföreningen Manhem äventyra sin trogna stampubliks hälsa.

Köpta biljetter återbetalas via Scalateatern i Karlstad, 054-19 00 80

Manhem blickar framåt och hoppas kunna möta såväl publik som Våren vid traditionellt Valborgsfirande på Museitrappan, Mariebergsskogen och på Bishop Arms.

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt