Kommande framträdanden: söndag 29 september kl 18.00 Västerstrandskyrkan; lördag 12 oktober kl 19.00 Johan Boding & Martin Östergren möter Sångföreningen Manhem Stadsteatern, Falköping - biljetter: 054-19 00 80; tisdag 5 november kl 19.30 Kronoparkskyrkan, lördag 7 december Jul & Ljus kl 16 & 19 Scalateatern
,

Erik Rynefors i "Tio i Tolv" om Sångföreningen Manhem

Falköpings Tidning 29 aug 2019

Inspelning av Glimt.tv från VÅR & VÄRME den 13 april 2019.

Kanalen kan ses av över hundratjugotusen personer genom Sappas, Telias och Comhems kabel- och IPTV-nät i Värmland.

Johan Boding & Martin Östergren - Manhem goes Rock

12 oktober 2019 kl 19

Stadsteatern, Falköping

Efter stor succé för Vår & Värme - Manhem goes Rock - dubbla konserter i Sundstaaulan, Karlstad med översvallande publikrespons så upprepas succén med ett gästspel på Stadsteatern, Falköping vilket innebär att körledaren Erik Rynefors kommer tillbaka "hem".

Johan Boding förknippas ofta som "King of Queen". I mötet med Manhem & Martin så bjuds publiken på en bred repertoar med allt från egen musik, Ted & Elton John till hårdrock.

Utöver Johans gitarrer så utgöres kompbandet av Per-Arne Pettersson på bas samt inte minst av arrangören & pianisten Martin Östergren.

Sångföreningen Manhem bildades 1890 på Herrhagen i Karlstad. Kören består idag av c:a 60 medlemmar varav 40 är på plats i konserten. Kören är en av Sveriges mest aktiva och vitala manskörer. Sedan 2005 verkar Erik Rynefors som körledare.

Under konsertens inledning så får publiken önska sånger ur Manhems Meny som utgöres av "Manskörsgodis" med drygt 40 sånger!

Längd: 2 timmar och 30 minuter, inkl 30 min paus

Biljetter: Scalateatern.com 054-19 00 80 & ticketmaster.se

Biljettpris 395 kr inkl serviceavgift

Skolungdom & studerande 195 kr inkl serviceavgift

Nästa konsert: 29 september kl 18.00 i Västerstrandskyrkan

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt