Jul & Ljus

Nu på Scalateatern!

Efter ett antal stora Vår & Julkonserter i Sundstaaulan så flyttar nu Manhem in på Scalateatern.

Där ges 2 tillfällen för publiken att uppleva Jul & Ljus vilket efter förra årets succé blir en ny kär tradition.

Ett 60-tal sångare i Sångföreningen Manhem under ledning av Erik Rynefors förstärks av gäster där vi redan nu kan avslöja att publikfavoriten Martin Östergren kommer tillbaka.

Utöver sång och musik så blir det även ordkonst av Torleif Styffe.

Manhem hade drygt 1200 i publiken vid sin vårsatsning Vår & Värme. På Scala finns det 800 biljetter varav många redan är sålda så tveka inte att boka redan idag.

SCALATEATERN

7 DECEMBER 2019

kl. 16.00 & 19.00

Klipp från Jul & Ljus 2018 i Sundstaaulan som spelades in av Glimt.tv
Kanalen kan ses av över hundratjugotusen personer genom Sappas, Telias och Comhems kabel- och IPTV-nät i Värmland.

Sångföreningen Manhem ger ut CD

Sångföreningen Manhem ger ut en skiva med liveinspelningar från Sundstaaulan i Karlstad. Ackompanjerar kören gör pianisten Martin Östergren, aktuell som kapellmästare i kabarén Lola Blau på Stadsteatern i Stockholm. Han har också skrivit flera av arrangemangen och komponerat speciellt för Manhem. Wermland Operas Christer Nerfont är en av flera sångsolister på skivan.

Skivan säljs genom via länken "CD" i menyn ovan.

Här finns två smakprov från skivan:

Julenatt

Vallarelåt